Skip to content

Blogi > Kot, kot, kotimaista!

Kot, kot, kotimaista!

Vastuullisesti tuotetut elintarvikkeet ja raaka-aineet sekä laatu kulkevat käsi kädessä. Sitä vaativat myös asiakkaat yhä tiukemmin. Myös kotimaisuudella ja lähellä tuotetulla on yhä suurempi merkitys.

Ruoan ja raaka-aineiden vastuullisuuden merkitys on kasvanut viime vuosina. Odotusarvo on, että tuotteet ja raaka-aineet ovat korkeatasoisia, laadukkaita ja turvallisia.

“Se on ihan perusedellytys”, Wihuri Metro-tukun tuotelaatupäällikkö Tiia Vainio sanoo.

Vainio korostaa myös kotimaisuuden yhä suurempaa merkitystä. “Koronapandemia on nostanut lähellä tuotetun ja kotimaisten raaka-aineiden merkitystä entisestään. Etenkin kuluttajat haluavat tukea paikallista tuotantoa ja lähiruokaa.”

Wihuri Metro-tukun valikoimissa vastuullisuuskysymykset on huomioitu konsernin Frankly Wihuri -vastuullisuuslinjauksen kautta. Liiketoimintaa halutaan kasvattaa avoimesti, rehellisesti ja läpinäkyvästi. “Se on lupaus sekä itsellemme että sidosryhmillemme.”

“Luovumme häkkikananmunista niin kananmunissa kuin kananmunavalmisteissa vuoteen 2025 mennessä, valikoimissamme ei ole WWF:n Kalaoppaassa punaisella merkittyjä kalalajeja, oma merkki -kahvimme on UTZ-sertifikaatin mukaisesti tuotettua ja kaikissa oma merkki -tuotteissa käytetään RSPO segregated -tasolle sertifioitua palmuöljyä”, Vainio luettelee esimerkkejä Wihuri Metro-tukun konkreettisista vastuullisuustavoitteista ja -saavutuksista. Myös vastuullisuusmerkittyjen oma merkki -tuotteiden määrää on tarkoitus kasvattaa valikoimassa.”

Katso Metro tuotteet, joilla Hyvää Suomesta -merkki.

 

Teksti Leena Filpus