Skip to content

Blogi > Henkilökohtaista palvelua yhteisellä kielellä

Henkilökohtaista palvelua yhteisellä kielellä

Tukkualalla hyvä palvelukokemus syntyy alakohtaisesta ymmärryksestä ja joustavuudesta. Toimitusvarmuuden ja korkealaatuisen valikoiman lisäksi Metro-tukku tarjoaa asiakkailleen tukea ja inspiraatiota. 

Metro-tukun myyntityössä ravintolakokemuksesta on hyötyä, sillä entinen keittiömestari tai kokki ymmärtää ravintoloitsijan tarpeita parhaiten.

Ravintola 305:n keittiömestari Janne Keskevaari ja Metro-tukun avainasiakaspäällikkö Miika Keskitalo tapasivat ensi kertaa Vuoden Kokki -kilpailussa vuonna 2022. Silloin hopealle kokannut Janne hakkasi seitsemänneksi yltäneen Miikan kisoihin kuuluvassa hyvässä hengessä.

Kun pariisilaisessa L’Adresse -ravintolassa keittiömestarina viimeisimpänä työskennellyt Miika siirtyi pestinsä päätyttyä Metro-tukkuun, oli tukkuyhteistyö Jannen 305-ravintolan kanssa ystävyydelle luonteva jatke.

Yhteistyön kannalta molemmat pitävät Miikan ravintolakokemusta hyödyllisenä.

”Kun on itse työskennellyt keittiössä ja tietää miten asiat siellä sujuvat, on helppo ymmärtää ravintoloitsijoiden tarpeita ja haasteita”, Miika sanoo.

 

305_blogilisäkuva

 

Ravintolassa ongelmat eivät odota

Yksi alan erityispiirre on, että ravintolat eivät elä virka-ajassa. Siksi palvelua on saatava myös iltaisin.

”Jos ravintolassa on homma, joka pitää hoitaa, pitää se yleensä hoitaa heti. Jos asiaa luvataan selvitellä ja palata viikon päästä, on tulipalo yleensä ehtinyt levitä hallitsemattomaksi. Metro-tukussa puhelimeen vastataan ja toimitukset hoituvat aina nopeasti”, Janne kehuu.

Nykyään Jannen 305-ravintolaa palvelee myös avainasiakaspäällikkö Kimmo Kotamäki. Myös häneltä löytyy vahva kokemus ravintola-alalta. Aiemmin Kimmo on työskennellyt muun muassa St George- ja Klaus K -hotellien keittiömestarina.

Metro-tukun asiakkaana Janne arvostaa erityisesti joustavuutta ja palvelun henkilökohtaisuutta. Viinien osalta ravintolalla on tällä hetkellä omat toimittajansa, mutta muuten hän on kokenut saaneensa Metro-tukusta kaiken tarvitsemansa.

 

Aamuinspiraatiota Konepajalta

Jannesta on tärkeää, että palvelua saa omalta yhteyshenkilöltä, johon voi aina olla yhteydessä. Tutun ihmisen kanssa asioidessa asioita ei myöskään tarvitse selittää joka kerta uudestaan. Vastaukset kysymyksiin löytyvät yleensä saman päivän aikana.

Myös toimitusajoissa Metro-tukussa ollaan joustavia. Konepajalta tilauksia voi tehdä illalla kello 23 saakka ja pikatoimitukset täydentävät kuormaa, jos jotain unohtuu.

”Jos aamulla huomaa unohtaneensa perunat, pikatilauksella ne saa ravintolaan jo puolen päivän aikoihin”, Janne sanoo.

Aamulla matkalla ravintolaansa Janne kurvaa usein Konepajan kautta tekemässä lisäostoksia ja katsastamassa päivän tarjontaa. Samalla voi syntyä ideoita uusiin annoksiin.

”Konepajalla vastaanotto on aina tosi miellyttävä, vähän kuin ravintolaan menisi.
Ovella työntekijät tervehtivät ja tulevat kysymään, mitä saisi olla ja miten he voisivat palvella. Samanlaista palvelua ei saa Helsingissä tai koko Suomessa mistään muualta”, Janne toteaa.


Lue laajempi artikkeli Ravintola 305:stä on julkaistu Gastronomie-lehdessä 2/2024. Tutustu julkaisuihimme.