"Teimme tämän lehden haastattelut ja jutut täysin erilaisessa maailmassa, tutussa ja turvallisessa. Moni asia on muuttunut muutamassa kuukaudessa ja tuntemamme maailma keikahtanut päälaelleen. Nyt olemme kaikki uudenlaisessa tilanteessa, jossa pärjätään luovuudella ja kekseliäisyydellä.
Wihuri Metro-tukun some-kanavissa olemme tuoneet esiin asiakkaidemme selviytymistarinoita tämän nopean ja ravistelevan tilanteen keskellä. Tööläisessä kahvilassa ja kahvipaahtimo Cafetoria Roasteryssa yrittäjäpariskunta jatkaa nyt toimintaa kahdestaan ja panostaa take away-myyntiin. Akseli Herlevin Naughty Brgr-ketjun take away-myynnin rinnalle perustettiin Naughty Munchies -virtuaaliravintola, jossa myydään myös muiden ravintoloiden annoksia.
On ollut hienoa seurata, miten yhtäkkiä kaiken tämän takia yrittäjät kykenevät heittäytymään ja tekemään asiat aivan eri tavalla kuin ennen. On myös ollut hienoa nähdä miten ihmiset auttavat toinen toisiaan. Mekin Wihuri Metro-tukussa haluamme auttaa asiakkaitamme, yrityksiä ja yrittäjiä niin paljon kuin kykenemme. Ainoa tapa selvitä tästä on auttaa toinen toisiamme ja muuttaa maailma takaisin sellaiseksi kuin se oli ennen, tai jopa entistä paremmaksi. Kunnioituksesta näitä yrittäjiä kohtaan julkaisemme kuitenkin Gastronomien sellaisena kuin se oli ennen koronaa. Me haluamme sen maailman takaisin.
Uskon, että tämä myös lopulta lisää arvostusta kotimaisiin tuotteisiin ja palveluihin, ennen itsestään selvinä pidettyihin asioihin kuten ravintolassa syömiseen. Annetaan siis tukea ja arvostusta niille yrittäjille, jotka sitkeästi jatkavat ja laajentavat toimintaansa uusiin, tilanteen vaatimiin toimintamalleihin."
Riikka Sundqvist, päätoimittaja/AD
Lue uusin Gastronomie täällä