Wihuri Metro-tukku blogi

Wc-tilat ovat ravintolan käyntikortti

Kirjoittanut Wihuri Metro-tukku | 9.2.2021 7:39

Suomalainen ravintolakävijä ei katso epäsiistejä wc-tiloja läpi sormien. Peräti 65 prosenttia ei palaa ravintolaan, jos visiitti wc:n puolella on ollut epämiellyttävä. Lähes 80 prosenttia ajattelee huonosti hoidettujen wc-tilojen kertovan myös keittiön epähygieenisyydestä.

Tämä kävi ilmi, kun Metsä Tissue tutki ennen koronapandemian alkamista suomalaisten käsityksiä ravintoloiden wc-tiloista.
“Wc-tiloilla, niiden varustelulla ja hoidolla on siis todellakin merkitystä. Eikä tilanne tule muuttumaan tulevaisuudessakaan. Hygieenisyyden merkitys kasvaa edelleen”, Metsä Serlan markkinointipäällikkö Julia Laaksonen sanoo.

Suomalaisista 86 prosenttia pesee kätensä saippualla wc-käynnin yhteydessä ja valtaosa haluaa kuivata kätensä paperiin. Niinpä kävijämääriin nähden oikein mitoitetut saippuan ja paperin annostelijat ovat ensiarvoisen tärkeät.

 

Katrin-hygieniaratkaisu wc-tilassa luo parhaan mahdollisen kävijäkokemuksen, jossa puhtaudestaja tyylistä ei tarvitse tinkiä. Kun ratkaisu on mukautettu tilojen kävijämääriin, on helppo luoda viihtyisä ympäristö, jossa kävijä tuntee olevansa arvostettu.

 

3 x vinkit hygieenisiin wc-tiloihin

1) Toimivat ja oikean kokoiset annostelijat
Saippuaa ja paperia on oltava sopivasti wc-kävijöihin nähden. Varmista, että wc-tilat pysyvät siisteinä ja tarvikkeita on tarjolla koko ravintolan aukioloajan.

2) Paperipyyhkeitä käsien kuivaamiseen
Paperi on THL:n virallisen käsienpesuohjeen mukainen käsien kuivaustapa. Ravintola-asiakkaista lähes 70 prosenttia haluaa kuivata kätensä paperipyyhkeeseen.

3) Wc-tilojen viihtyisyys ratkaisee
Siistit, viihtyisät ja raikkaalta tuoksuvat wc-tilat parantavat mielikuvaa koko ravintolasta. Hyvin hoidetut wc-tilat tekevät koko ravintolaelämyksestä paremman 87 prosentin mielestä.

Katso kaikki Katrin-tuotteet Metro-tukun verkkokaupasta