Skip to content

Blogi > Vaikuttava viinihuone Konepajalle

Vaikuttava viinihuone Konepajalle

"Vaikuttavuutta ja kilpailuetua viineillä ravintoloille" lupaavat Metro-tukun Metro Wines -viinimaahantuonnin asiantuntijat. Konepajan lippulaivatukun avautuminen tuo mukanaan vaikuttavan viinihuoneen palveluineen keskeiselle paikalle Helsingissä.

Metro-tukun viiniasiantuntijoiden tavoitteena on tuoda Konepajalle ravintolayrittäjille paras mahdollinen viinin hankintakanava ja viinikumppanuus.

 
"Hankinnan näkökulmasta uusi markkinapaikka antaa meille erinomaisen mahdollisuuden panostaa oman tuonnin viinivalikoimaan täysin uudella tavalla," kertoo Metro-tukun Category Manager Anders Pöntinen.
 
"Yhdessä Andersin kanssa olemme lähteneet rakentamaan tuotevalikoimaa, jonka avulla ravintoloitsijalla on eväät luoda ainutlaatuisia ja elämyksellisiä asiakaskohtaamisia," kertoo Metro-tukun Wine & Drinks Business Manager Juha Lihtonen.
 
Uudistunut valikoima tulee esille loppuvuodesta avautuvaan Helsingin Konepajan myymälän viinihuoneeseen ja Metro-tukun verkkokauppaan.
 
Anders-ja-Juha-viinihuoneessa-lähikuva-680x394
Kuvassa: Anders Pöntinen ja Juha Lihtonen Metro-pikatukku Tampereen uudistetussa Metro      Wines -viinihuoneessa
 

Valikoima syvenee ja erikoistuu

Metro Winesin valikoimaa kehitetään nyt entistä laadukkaampien viinien suuntaan ja mukaan nousee erikoisviinejä. Luvassa on myös harvinaisuuksia sekä erilaisia pullokokoja. Ravintoloitsija voi jatkossa tehdä uusia löytöjä viinivalikoimaansa niin klassisilta kuin uusiltakin alueilta.
 
"Valikoiman avainsanoja ovat vastuullisuus, kestävä kehitys ja elämyksellisyys. Vegaanius on huomioituna hyvin, samoin luomuviinit nousevat valikoimassa esiin. Koko valikoima kootaan perustuen arvomaailmaamme", Lihtonen sanoo.
 
"Oma missioni on varmistaa tunteiden herättäminen. Viini on täynnä tarinoita. Tarinallisuuden välittäminen ravintoloitsijoille antaa eväitä onnistuneen ravintolakokemuksen luontiin loppuasiakkaille", Lihtonen jatkaa.
 
Syvän viinituntemuksen ja alan trendien lisäksi myös muu alan osaaminen on Metro Winesin osalta hyvissä käsissä.
 
"Päämies- ja tavarantoimittajakontaktit ovat minulla vahvassa otteessa ja sitä myöden varmistamme viinin saatavuuden valikoimaamme. Myös tuotetietojen oikeellisuus ja laadun takaaminen kulkevat kauttani," Pöntinen summaa.
 

Luvassa uudenlaisia alan tapahtumia

"Konepajan upeat tilat antavat meille ainutlaatuisen ympäristön toteuttaa erilaisia tapahtumia viinin ympärille. Luvassa ei ole ainoastaan perinteisiä tastingeja, vaan myös perinteestä poikkeavia, yllättäviäkin viinitapahtumia," Lihtonen kertoo.
 
”Valikoiman kehittämisen ohella tulemme panostamaan myös asiakkaillemme suunnattuun viinikoulutukseen, jonka avulla ravintoloissa voidaan tuottaa entistä parempia elämyksiä.”
 
 
Lue lisää Metro Winesista ja tutustu nykyvalikoimaan. Konepajan lippulaivatukku aukeaa loppuvuodesta 2023, lue lisää uudesta lippulaivatukustamme ja sen rakentumisesta täällä.
 

Impressive Wine Room and its services at Metro-tukku Konepaja

"Impressiveness and competitive advantage with wines for restaurants”, promise Category Manager Anders Pöntinen and Wine & Drinks Business Manager Juha Lihtonen. Metro-tukku Konepaja brings an impressive wine room with its services to a central location in Helsinki.

The goal of wine experts of Metro-tukku is to provide the best possible wine sourcing channel and wine partnership for restaurant owners.

"Metro-tukku Konepaja gives us an excellent opportunity to invest in our own imported wine selection Metro Wines in a completely new way. We have set out to build a product range that gives restaurant entrepreneurs the tools to create unique and memorable customer encounters”, says Pöntinen.

 

Anders-ja-Juha-viinihuoneessa-lähikuva-680x394

Deepening and specializing the wine selection

Metro Wines selection is now being developed towards even higher quality wines, including specialty wines, rare finds and different bottle sizes. Restaurateurs can make new discoveries to their wine selection from both classic and new regions.

"The keywords of the selection are responsibility, sustainable development, and experiential quality. Veganism is well taken into account, and organic wines also stand out in the selection. The selection is based on our values, and my mission is to evoke emotions through wine. Wine is rich with stories, and sharing these narratives with restaurateurs provides the tools to create a successful dining experience for their customers.," Lihtonen continues.

In addition to deep wine knowledge and trends, Metro Wines also has other expertise to offer.

“I maintain strong relationships with suppliers and principals to ensure the availability of wine in our selection. Additionally, I am responsible for ensuring the accuracy of product information and guaranteeing quality standards”, Pöntinen sums up.

New types of events in Metro-tukku Konepaja

"The stunning facilities at Konepaja provide us with a unique environment to host various events around wine. There will not only be traditional tastings, but also surprising wine events”, says Lihtonen.

"In addition to developing our selection, we will also invest in wine education for our customers, enabling restaurants to deliver even better experiences.”

Read more about Metro Wines and check out the current selection from Selection -button on this sites header.