Burritot 48 tunnissa myyntiin vähittäiskauppaan
Pancho Villa -ravintoloiden operatiivinen johtaja Teemu Vanharanta ja tuotevastaava Esa Huotari ideoivat kauppoihin myytävän burriton. Pakkaukset ja...
Blogi > Metro-tukun PRO-yhteistyö vahvistuu viinikumppanuudella
Metro-tukku on toiminut HoReCa-alan ammattilaisia palkitsevassa PRO-gaalassa sponsorina sarjassa Hovimestari/Sommelier parin vuoden ajan. Uusi viinikumppanuus on luonteva jatke yhteistyölle ja tukee Metro-tukun tavoitetta vaikuttaa ravintola-alan kehitykseen kokonaisvaltaisesti.
Horeca-alan ammattilaisten korkealle arvostama PRO-gaala järjestetään seuraavan kerran 29.1.2026. Ravintola-alan tullessa yhteen juhlimaan ja palkitsemaan ansioituneita tekijöitään uutena viinikumppanina Metro-tukku vastaa illallisen viinitarjonnasta ja palkitsee kategorioiden voittajat laadukkailla Tribaut-Schloesserin samppanjoilla. Juhlavieraat saavat nauttia koko illan oman maahantuonnin Metro Winesin eksklusiivisesta viinitarjonnasta, jotka on yhdistetty Metro-tukun viiniasiantuntijoiden toimesta gaalamenun annoksille.
”Olemme panostaneet oman maahantuonnin valikoimaan ja viiniosaamiseen Metro-tukulla jo vuosia. PRO-gaalassa koko ravintola-ala tulee yhteen, ja voimme tarjota osallistujille ainutlaatuisen kurkistuksen Metro Winesin maailmaan ja kuinka se palvelee horeca-alan toimijoita”, linjaa Wine & Drinks Business Manager Juha Lihtonen.
Metro Wines -palvelukonsepti yhdistää laadukkaat viinit, saliosaamisen ja sommerlier-palvelut uniikiksi palvelukonseptiksi, jonka avulla ravintolat voivat oman konseptinsa mukaisesti luoda mieleenpainuvia elämyksiä, tarinoita ja tunteita.
”Siitä on kyse myös PRO-gaalassa, ikimuistoisista hetkistä, jotka syntyvät yhdessä.”
Metro-tukku tukee ravintola-alan kehitystä kokonaisvaltaisesti siellä, missä horeca-ammattilaiset oikeasti ovat.
”Tavoitteenamme on viedä ravintola-alaa voimakkaasti eteenpäin, mikä tarkoittaa palveluosaamisen ja asiantuntijuuden kehittämistä niin salissa kuin keittiössä. Haluamme olla mukana kumppanuuksissa, jotka tukevat tätä suuntaa ja visiota”, kertoo valikoima- ja markkinointijohtaja Emilia Santavuori.
Vuoden Kokki- ja Vuoden Tarjoilija -kilpailun pääjärjestäjänä Metro-tukku pystyy erityisesti nostamaan ravintola-alan tekijöitä esiin ja tuomaan positiivista näkyvyyttä alalle. Vaikuttavuus syntyy kuitenkin laaja-alaisesta yhteistyöstä, jossa kumppanuudet tukevat toisiaan.
”Tapahtumilla on aina suuri merkitys kohtaamisten ja aidon dialogin mahdollistajina. Teemme alasta elinvoimaista yhdessä eikä aktiivinen kehittäminen onnistuisi ilman vahvaa läsnäoloa horeca-alan tärkeimmissä tapahtumissa. Viinikumppanuus PRO-gaalassa on meille tärkeä osa pitkäjänteistä työtä ravintola-alan eteen”, Santavuori päättää.
Wihuri Metro-tukku
Olemme ravintola-alan asiantuntijoita ja yksi Suomen johtavista horeca-alan tukuista. Tunnemme alan läpikotaisin ja seuraamme sen kehitystä ja trendejä tarkasti, jotta asiakkaamme voivat menestyä. Tuomme ammattitaitomme ja kokemuksemme asiakkaiden käyttöön henkilökohtaisella palvelulla sekä paikallisesti palvelevissa pikatukuissamme. Emme tarjoa vain raaka-aineita, vaan harkitun valikoiman ja ratkaisuja, kuten Metro Fresh Cut ja Metro Wines, helpottamaan arkea sekä tehostamaan toimintaa. Tehtävänämme on varmistaa, että asiakkaamme voivat keskittyä siihen, missä he ovat parhaimmillaan.