HoReCa-alan tukkukauppa Wihuri Metro-tukku ja viinien ja muiden alkoholijuomien maahantuontiyritys Nordalco ovat solmineet strategisen viinikumppanuuden. Yhteistyö vahvistaa Metro-tukun Metro Wines -palvelukonseptia ja tukee Nordalcon kasvutavoitteita.
Metro-tukun ja Nordalcon tavoitteena on rakentaa pitkäaikainen kumppanuus, joka tuo lisäarvoa Metro-tukun asiakkaille sekä valikoiman että palvelun kautta.
”Nordalcon kanssa tuomme valikoimaamme huolella valikoidut tuotteet, jotka palvelevat monipuolisesti ravintola-alaa sisältäen sekä edullisempia että arvokkaampia viinejä tunnetuilta ja arvostetuilta tuottajilta. Pystymme tarjoamaan lisäarvoa Metro-tukun asiakkaille myös Nordalcon osaamisella. Metro-tukulla on ennestään jo lähes kaksikymmentä kouluttamaani Wine Pro -ammattilaista auttamassa paikallisesti omalla ammattitaidollaan asiakkaitamme viinimenuissa ja -valinnoissa. Nordalcon kanssa henkilökuntamme kouluttaminen jatkuu entistä kattavammin”, kertoo Metro-tukun Wine & Drinks Business Manager Juha Lihtonen.
Metro Wines -palvelukonseptin kehittäminen on osa Metro-tukun strategiaa toimia ravintolayrittäjän kumppanina, joka tuo oman asiantuntijuuden ja henkilökohtaisen palvelun tukemaan asiakkaiden onnistumista.
”Haluamme, että asiakkaalle syntyy luottamus yhteistyöstä kanssamme ja hän kokee tulleensa kuulluksi tavalla, joka hyödyttää häntä omassa liiketoiminnassaan. Ravintola-asiakas voi luottaa, että hän saa omaan ravintolaansa meiltä juuri hänelle sopivat viinit, sommerlier-tasoiset palvelut ja tarinat viinien ympärille. Nordalcon valtavan syvä ymmärrys markkinasta, viinikategoriasta sekä sen ilmiöistä on arvokasta meille. Yhdessä pystymme inspiroimaan ja tarjoamaan vieläkin henkilökohtaisempaa palvelukokemusta asiakkaillemme”, sanoo Metro-tukun valikoima- ja markkinointijohtaja Emilia Santavuori.
Nordalcon kaupallisen johtajan Jani Mälkin mukaan Metro-tukun vahva asiakasverkosto ja markkina-asema ovat tärkeitä Nordalcon kasvutavoitteiden saavuttamiseksi.
”Yhteistyön kautta pyrimme lisäämään Nordalcon tuotteiden saatavuutta ja vahvistamaan brändiemme tunnettuutta. Yhteistyömme näkyy niin Metro-tukun tapahtumissa kuin yhdessä tuottamissamme tasting-tilaisuuksissa. Uskon, että Nordalco tuo kiinnostavien tuotteiden lisäksi Metro-tukulle nopeaa reagointikykyä ajankohtaisiin viinitrendeihin, sillä olemme ketterä toimija ja pystymme tuomaan markkinoille myös innovatiivisia tuotteita ripeästi. Kaikkiaan panostamme vastuullisesti tuotettuihin juomiin ja pitkäaikaisiin kumppanuuksiin, mikä varmistaa tasaisen laadun ja kilpailukykyisen tarjonnan partnereillemme ja heidän asiakkailleen”, kommentoi Nordalcon osakas Tom Alakari.
Lisätietoja antavat:
Emilia Santavuori
Metro-tukku
Valikoima- ja markkinointijohtaja
emilia.santavuori@wihuri.fi
+358442842855
Juha Lihtonen
Metro-tukku
Wine & Drinks Business Manager
juha.lihtonen@wihuri.fi
+358408295558
Tom Alakari
Nordalco
Partner
tom.alakari@nordalco.fi
+358405441234
Jani Mälkki
Nordalco
Commercial Director
+358400011141
jani.malkki@nordalco.fi