Skip to content

Blogi > Metro-tukku uudisti tuotekonseptinsa yhdessä asiakkaiden kanssa

Metro-tukku uudisti tuotekonseptinsa yhdessä asiakkaiden kanssa

Wihuri Metro-tukun tuote- ja palveluvalikoima uudistettiin helpottamaan ravintolayrittäjän arkea. Uusien valikoimakonseptien myötä omaan hintaluokkaan sopivat tuotteet löytyvät entistä vaivattomammin. 

Wihuri Metro-tukku on nyt aiempaakin vahvemmin ravintolayrittäjän työpari ja liiketoiminnan tukija ja kehittäjä. Uudistunut tuote- ja palveluvalikoimamme tuo konkreettista helpotusta ravintoloiden arkeen ja itse ruoan valmistukseen.

 

“Olemme uudistuksesta innostuneita ja ylpeitä. Kartoitimme asiakkaiden tarpeita Metro-tukun asiantuntijoiden sekä olemassaolevien ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Yhteistyön tavoitteena oli syventää asiakasymmärrystä ja onnistuimme tässä mielestäni loistavasti. Muutosprosessi on osa keväällä 2021 päivitettyä strategiaamme”, sanoo Wihuri Metro-tukun valikoimajohtamisen päällikkö Emilia Santavuori.

Tutustu uusiin tuote- ja palveluvalikoimiimme ja seuraa valikoiman kehittymistä niin Metro-tukuissa kautta maan kuin verkkosivustoltamme metrotukku.fi.

 

W Metro – tuoteportfolion perusta

Jatkossa Wihuri Metro-tukun oman merkin tuotteet tunnetaan W Metro -valikoimana.

"Nämä tällä hetkellä noin 400 tuotetta rakentavat portfoliomme perustan. Ne tunnistaa myös raikkaista ja yhtenäisistä tuotepakkauksista, jotka edustavat myös visuaalisesti haluttua laatutasoa”, Santavuori sanoo.

Asiakkaat voivat aina luottaa, että W Metro -tuotteiden laatu on korkealla. Valikoimaa myös kehitetään ja täydennetään koko ajan asiakaspalautteen ja maailmalla kehittyvien trendien perusteella.

Tuoteportfoliota kehitetään strukturoidulla mallilla ja valikoimaan tuodaan uutuuksia kahdesti vuodessa.

“Olemme ravintoloiden työpari. Tärkein tehtävämme on tehdä ravintoloiden arjesta mahdollisimman helppoa ja toimivaa. Tavoitteena on tunnistaa asiakkaiden tarpeesta tulevat tuotekehityskohteet ja huolehtia siitä, että tuotteet vastaavat haluttua hinta- ja laatumielikuvaa. Valikoiman kehittämisestä vastaavat hankinnan ammattilaiset sekä ravintola-alan kokeneet huiput, jotka tunnistavat ravintolan haasteet”, Santavuori sanoo.

“Meille on tärkeää, että W Metro -tuotteet erottuvat kilpailijoista ja tuovat myös lisäarvoa ravintoloille. Lisäarvotekijöitä, kuten kotimaisuutta, vastuullisuutta, erilaisia makumaailmoita tai vaikka sydänystävällisiä tuotteita tuodaan myös aktiivisesti esiin.”

Tutustu W Metro -valikoimaan >>

 

Metro Vegan – markkinoiden kattavin valikoima

Asiakaspalautteen perusteella kehitettiin myös ravintoloiden työtä helpottava Metro Vegan -konsepti. Vegaaniset tuotteet ovat megatrendi maailmalla, ja niiden kysyntä kasvaa myös Suomessa koko ajan. Eikä vain pääkaupunkiseudulla, vaan koko Suomessa.

“Ravintoloilla on kuitenkin ollut vaikeuksia löytää takuuvarmasti vegaanisia tuotteita eri liiketoimintakonsepteihin. Metro Vegan -valikoiman ansiosta ravintoloiden on helppo rakentaa erilaisia vegaanisia ruokalistoja niin lounaalle kuin à la carte -listallekin”, Santavuori sanoo.

Wihuri Metro-tukku seuraa ravintola-alan trendejä muutenkin etupainotteisesti.

“Valikoimamme uudistuu ja täydentyy koko ajan ja demokeittiömme kehittää myös reseptiikkaa ravintoloiden avuksi. Vegaanisissa tuotteissa on kiinnostavia innovaatioita ja me haluamme auttaa ravintoloita hyödyntämään niitä.”

Tutustu Metro Vegan -valikoimaan >>

 

W Metro Premium – astetta laadukkaampaa

W Metro Premium -kategoriaan nostetaan W Metro -valikoimasta astetta laadukkaampia oman merkin tuotteita, jotka ovat silti hintatasoltaan kohtuullisia.

“Hyviä esimerkkejä premium-tason tuotteista ovat käsin leivottu briossi-hampurilaissämpylä ja laadukkaat, Reggio Emilian maakunnasta kotoisin oleva parmesaani. Premium-tuotteet tuovat lisäarvoa asiakkaalle esimerkiksi juuri alkuperänsä, valmistustapansa tai jonkin muun ominaisuuden perusteella.”

Tutustu W Metro premium -tuotekonseptiin >>

 

Selected by Metro – tuotevalikoiman huippu

Valikoiman huippua edustavat Selected by Metro -tunnuksen ansainneet tuotteet, jotka Wihuri Metro-tukun ammattilaisraati on poiminut käsin valikoimaan. Esimerkkinä tästä tuoteryhmästä voisi mainita erikoismausteet tai pitkään kypsytetyn, erityisen laadukkaan balsamiviinietikan.

“Selected by Metro -valikoimassa painotetaan maahantuomiamme tuotteita, joita ei muualta saa. Tuotteisiin liittyy myös vahva tarinallisuus: tiedämme esimerkiksi tilan, josta tuote on kotoisin tai tunnemme tuotteen historian. Nämä rakentavat arvokasta lisäarvoa. Tämäkin tuoteryhmä kehittyy jatkuvasti. Kuuntelemme herkästi markkinaa ja seuraamme trendejä proaktiivisesti.”

Tutustu Selected By Metro -valikoimaan >>

 

Metro Deals – parhaita löytöjä

Metro Deals -tunnuksen alla tarjotaan puolestaan erikoiseriä asiakkaiden toivomista perustuoteryhmistä edulliseen hintaan.

Valikoima syntyy, kun Wihuri Metro-tukun ostajat löytävät erityisen hyviä tarjouksia maailmalta. Tuotteiden brändit voivat vaihtua erikoiserän loputtua, mutta laatu on aina tasainen ja hintataso houkutteleva.

“Kun tuotevalikoimamme on jaettu selkeään neljään kategoriaan hinnan ja laadun suhteen, ravintoloilla on helppo ja nopea valita juuri sopivia tuotteita eri tarkoituksiin. Esimerkiksi lounastarjoiluun W Metro -tuotteita ja à la carte -listalle Metro Premium tai Selected by Metro -tunnuksen saaneita tuotteita.”

Tutustu Metro Deals -tuotevalikoimaan >>

 

Metro Wines ja Metro Fresh Cut – parasta palvelua

Kehittyvän Metro-tukku-brändin myötä myös Wihuri Wine Academy’n ja Fresh Cutin nimet ja logot uudistuivat ja niiden tarjoamat palvelut ja hyöty ravintoloille tuodaan entistäkin selkeämmin esiin.

“Myös nämä uudistukset tukevat haluamme olla ravintolayrittäjän työpari, tarjota ruoanvalmistusta helpottavia palveluja ja tuotteita sekä helpottaa ravintoloiden arkea”, Santavuori sanoo.

Metro Wines on keskittynyt oman maahantuonnin viineihin ja alkoholituotteisiin. Valikoimissa on hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia tuotteita, joita muualta ei saa.

“Autamme rakentamaan viinilistan ja makupareja, jotka tukevat ravintolan menua ja liiketoimintakonseptia. Myös tarinallisuus viinien ympärillä on isossa roolissa. Tunnemme viiniemme viljelijät ja talojen historiat. Niistä syntyy kiinnostavia tarinoita, joita autamme ravintoloita aiempaakin paremmin hyödyntämään työssään”, Santavuori sanoo.

Brändityön myötä myös hevileikkaamo Metro Fresh Cutin palveluita selkeytetään. Metro Fresh Cut tarjoaa ravintoloille ammattikokkien vetämien tiimien käsin leikkaamia ja pilkkomia kasviksia ja hedelmiä sekä raasteita ja kasvissekoituksia. Tuotteet toimitetaan nopealla toimitusrytmillä kylmäketjun katkeamatta.

“Räätälöimme tuotteita myös asiakkaan toiveiden mukaan. Palvelu helpottaa ravintoloiden arkea erityisesti nyt, kun työvoimasta on pulaa. Vastaavanlaista palvelua ei kilpailijoilta löydy.”

Tutustu Metro Wines -palveluun ja valikoimaan >>

Tutustu Metro Fresh Cut -palveluun ja valikoimaan >>

 

Tutustu kaikkiin tuote- ja palvelukonsepteihimme >>