Henkilökohtaista palvelua yhteisellä kielellä
Tukkualalla hyvä palvelukokemus syntyy alakohtaisesta ymmärryksestä ja joustavuudesta. Toimitusvarmuuden ja korkealaatuisen valikoiman lisäksi...
Blogi > Metro-tukku lanseerasi digitaaliset raportit asiakkaan arjen avuksi
Wihuri Metro-tukku toi asiakkaan käyttöön digitaaliset itseladattavat raportit. Raporttien kautta asiakas voi tarkastella ostoja ja toimitusvarmuutta omalle toiminnalle sopivana ajankohtana.
Verkkokaupan ja raportoinnin kehitystiimien yhteistyönä syntynyt raportointipalvelu sai alkunsa halusta auttaa asiakasta arjen sujuvuudessa luomalla parempaa tavoitettavuutta ja asiakaskokemusta. Raportointipalvelujen palvelumuotoilusta ja lanseerauksesta vastaava kehityspäällikkö Virpi Koistinen kertoo palvelusta tarkemmin ja avaa samalla taustaa palvelun synnylle.
Loimme raportointipalvelun asiakkaillemme arjen avuksi. Tähän mennessä asiakas on saanut raportteja meiltä kerran kuukaudessa tai erikseen pyytämällä, jolloin raportit on ajettu meillä käsin. Nyt itseladattavat raportit tekevät käytöstä aikaan ja paikkaan sitoutumatonta. Asiakas ei joudu odottamaan meitä, vaan toimii itselleen sopivassa rytmissä. Raportteja voi katsoa juuri silloin, kun se omaan liiketoimintaan sopii.
Raportteja voivat käyttää kaikki Wihuri Metro-tukun kanssa asiakassuhteessa olevat yritysasiakkaat ja ne löytyvät kirjautumalla eMetroon. Raportit löytyvät oman käyttäjätunnuksen alle liitettyjen asiakasnumeroiden mukaisesti. Mikäli käyttäjätunnuksen alle on liitettynä useita eri asiakasnumeroita, onnistuu datan tarkastelu kaikkien asiakasnumeroiden kokonaisuutena tai asiakasnumerokohtaisesti.
Raportointipalvelu toimii myös mobiilisti, joten raportteja voi tosiaan tarkastella missä ja milloin vain. Jos raportit eivät jostain syystä heti näy, niin avun saa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Asiakkaan käytössä on osto- ja toimitusvarmuustietoa viimeisen 13 kuukauden ajalta, joten tietoja pääsee tarkastelemaan kuukausi- tai vuositasolla nopeasti ja vaivattomasti. Liiketoiminnan ohjaaminen, yrityksen suunnan tarkastelu ja ennusteiden tekeminen on helpompaa, kun vertailuja voi tehdä halutuissa sykleissä.
Datan saa helposti siirrettyä Exceliin omaa tallennusta varten, näin vertailu onnistuu pidemmälläkin ajalla. Paremman asiakaskokemuksen lisäksi myös käyttömukavuus on tämän palvelun myötä noussut asiakkaittemme keskuudessa.
Raportointipalveluiden peruspakettiin on jatkossa tulossa lisää yleisraportteja ja myöhemmin lanseeraamme myös premium-paketin, joka tulee sisältämään yksityiskohtaisempia analyysejä ja ennusteita. Lisäksi kehitämme muun muassa uutta tehokkaan varastonhallintaprosessin työkalusettiä.
Päivitys 11/2020: Metro-tukun digitaalisiin raportteihin on ostojen taulukkoraportille lisätty seuraavat toiminnot:
Näytä/piilota asiakas -toiminto
Litra-mittari
Alkuperämaa
Wihuri Metro-tukku
Olemme ravintola-alan asiantuntijoita ja yksi Suomen johtavista horeca-alan tukuista. Tunnemme alan läpikotaisin ja seuraamme sen kehitystä ja trendejä tarkasti, jotta asiakkaamme voivat menestyä. Tuomme ammattitaitomme ja kokemuksemme asiakkaiden käyttöön henkilökohtaisella palvelulla sekä paikallisesti palvelevissa pikatukuissamme. Emme tarjoa vain raaka-aineita, vaan harkitun valikoiman ja ratkaisuja, kuten Metro Fresh Cut ja Metro Wines, helpottamaan arkea sekä tehostamaan toimintaa. Tehtävänämme on varmistaa, että asiakkaamme voivat keskittyä siihen, missä he ovat parhaimmillaan.