Metro-tukun ja Lantmännen Unibaken yhteistyöllä kahvila- ja ravintola-asiakkaat saavat laadukkaat tuotteet, joissa vastuullisuus alkaa jo pellolta. Yhteisellä valikoimatyöllä varmistetaan, että tukun asiakkailla on käytössä herkulliset ja myyvät tuotteet joka sesonkiin.
Lantmännen Unibaken monipuolinen valikoima näkyy Metro-tukulla noin 300 erilaisena leipomotuotteena. Ravintoloiden ja kahviloiden tarpeisiin löytyy taikinoista tarjoiluvalmiisiin tuotteisiin.
”Tarpeet ovat hyvin erilaisia paistomahdollisuuksien, henkilöstön osaamisen tai allergeeni- ja ravitsemusvaatimusten myötä. Haluamme tarjota parhaat ratkaisut eri asiakasryhmille”, kertoo Lantmännen Unibake Finlandin myyntipäällikkö Toni Oksman.
Kesä tunnetusti lisää kiirettä ravintola-alalla, kun työntekijöiden saatavuus vaihtelee. Metro-tukun valikoimasta on helppo poimia sulatettavaksi Lantmännen Unibaken pullat, makeat piirakat sekä kakut, joilla erityisesti kesäkahviloiden muuttuvia asiakasmääriä ja hävikkiä voi hallita paremmin.
Pullan suosio jatkuu
Metro-tukun ja Lantmännen Unibaken vuosien mittaan tiivistynyt yhteistyö takaa hyvän tuotteiden saatavuuden ja asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin sopivat tuotteet.
”Hyödynnämme niin Metro-tukun kuin oman myyntikenttämme vahvuuksia löytääksemme oikeat tuotteet valikoimaan”, sanoo Oksman.
Yksi viesti kentältä on pitkään pysynyt samana eli suomalaisten rakkaus pullaa kohtaan ei laannu. Monentyyppiset nautiskelijat huomioidaankin tuotteissa, ja kesän suosittu kausituote on sulattaen valmis Vaasan Viehkeä Mansikka-raparperipulla.
”Meillä on vahva osaaminen leivonnaispakasteissa, ja Metro-tukun kautta saa meidän bestseller-tuotteitamme, joilla vitriinimyynnin suosion voi varmistaa”, toteaa Oksman.
Iso tuoteryhmä kesään ovat Lantmännen Unibakella myös street food -leipätuotteet, jotka palvelevat niin ravintoloissa kuin tapahtumissa ympäri Suomen. Tuotekategorian uutuuksia ovat Vaasan Street Food Top Cut Hot Dog ja Vaasan Street Food Potato Burger.
Pellolta pöytään vastuullisesti
Lantmännen Unibaken tuotteissa huomioidaan tämän hetken trendit kotimaisuus, helppous sekä hemmottelu laajasti, ja vastuullisuus näkyy toiminnassa läpi arvoketjun.
”Olemme sitoutuneet SBT (Science Based Targets) -aloitteen kautta vähentämään toimintamme kasvihuonekaasupäästöjä läpi arvoketjun. Emoyhtiömme Lantmännenin Ilmasto & Luonto -viljelyohjelma on hyvä esimerkki konkreettisista toimenpiteistä viljelyn ilmastovaikutusten pienentämisestä, luonnon monimuotoisuuden tukemisesta ja hiilen maaperään sitomisesta. Ohjelmaa toteutetaan yhdessä suomalaisten sopimusviljelijöiden kanssa rukiin viljelyssä”, selventää Oksman ja jatkaa:
”Kaikilla tukusta ravintoloihin ja kahviloihin on omat vastuullisuustavoitteensa, joita voimme tukea panostamalla omien tuotteidemme hiilijalanjäljen pienentämiseen.”
Metro-tukun yhteistyö Lantmännen Unibaken kanssa kattaa enemmän kuin kestävämpien ratkaisujen tarjoamista asiakkaille, minkä myös tavarantoimittaja allekirjoittaa.
”Yhteistyön kautta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme juuri heidän tarpeisiinsa sopivia tuotteita ja ratkaisuja arjen eri haasteisiin. Mitä paremmin jaamme tietoa toisillemme, sitä tyytyväisempiä asiakkaita meillä on niin tukkuliikkeeseen kuin tavarantoimittajaan”, päättää Oksman.