Skip to content

Blogi > ISO 9001 ja 14001: Sitoudumme laatuun ja vastuullisuuteen

ISO 9001 ja 14001: Sitoudumme laatuun ja vastuullisuuteen

Metro-tukulla olemme sitoutuneet laadun ja vastuullisuuden jatkuvaan kehittämiseen, jossa sertifikaattimme ISO 9001 ja ISO 14001 tukevat.

Metro-tukulle myönnetyt sertifikaatit ISO 9001 ja ISO 14001 (International Organization for Standardization) osoittavat, että toimintaa kehitetään selkeästi määriteltyjen toimintamallien, prosessien ja jatkuvan parantamisen kautta.

”Haluamme Metro-tukulla toimia asiakaslähtöisesti ja järjestelmällisesti sekä laadun että vastuullisuuden kehittämisessä. ISO-sertifikaatit ovat asiakkaillemme ja sidosryhmillemme tärkeä osoitus sekä laadunhallinnan että ympäristönäkökohtien tavoitteellisesta kehittämisestä”, linjaa Metro-tukun laatu- ja vastuullisuuspäällikkö Petri Laurila.

Molemmat sertifioinnit ovat riippumattoman kolmannen osapuolen suorittamia, ja auttaneet rakentamaan entistä kestävämpää ja korkealaatuisempaa palvelua Metro-tukulla.

 

ISO 9001: Asiakaslähtöisesti kehittyvää laatua

Standardoitu johtamisjärjestelmä ISO 9001 tukee laadunhallintajärjestelmän rakentamisessa, ylläpitämisessä ja kehittämisessä. Metro-tukulle myönnetty sertifikaatti osoittaa, että prosessimme ja palvelumme ovat laadukkaita ja niitä parannetaan jatkuvasti.

”Toiminnallemme on asetettu laatutavoitteita, joilla varmistamme korkealuokkaisen asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden kaikissa tuotteissamme ja palveluissamme. Kehitämme henkilöstön asiantuntijuutta, toimintamme luotettavuutta ja riskien hallintaa asiakaslähtöisesti”, Laurila kertoo.

 

ISO 14001: Jatkuvasti pienemmät ympäristövaikutukset

Ympäristöstandardi ISO 14001 ohjaa ympäristöasioiden pitkäjänteiseen ja kokonaisvaltaiseen hoitamiseen organisaatiossa. ISO 14001 -sertifikaatti osoittaa, että Metro-tukku tekee jatkuvasti työtä kestävän kehityksen eteen tunnistaen toimintansa ympäristövaikutukset ja pyrkien ennaltaehkäisemään, hallitsemaan ja minimoimaan niitä. 

”Tavoitteenamme on niin lisätä energiatehokkuutta, kehittää kiertotaloutta, pienentää hävikkiä kuin kasvattaa henkilöstön ympäristöosaamista, jotta voimme jatkuvasti toimia kestävämmin ja vastuullisemmin”, summaa Laurila.