Parempaa asiakaskokemusta ja tehokkaampaa jakelua
Wihuri Metro-tukku ottaa pääkaupunkiseudulla käyttöön toimitusten avisointipalvelun. Toimituspäivän aikana lähetämme asiakkaalle jatkossa kaksi toimituksen statusviestiä.
Ensimmäinen viesti lähtee, kun kuljettaja on lastannut auton ja jakolenkki K3-logistiikkakeskuksesta alkaa. Tämä vakioviesti on kaikille vastaanottajille sama. Viestin tarkoitus on muistuttaa asiakasta toimituksen saapumisesta saman päivän aikana.
Toinen viesti saapuu lähempänä toimitusta ja tässä viestissä arvioidaan tarkempi saapumisaika. Tällä viestillä haluamme antaa tarkempaa tietoa toimituksen saapumisesta ja näin helpottaa vastaanottajan aikataulutusta.
Avisointipalvelu tuo myös kuljettajalle nipun päivittäistä työtä helpottavia asioita. Kuljettaja voi jatkossa esimerkiksi yhtä nappia painamalla navigoida kohteeseen, soittaa asiakkaalle tai nähdä toimituksen kaikki tiedot. Lisäksi poikkeustilanteissa kuljettaja pystyy viestimään napin painalluksella Wihuri Metro-tukun asiakaspalveluun sekä ajojärjestelyyn toimituksen mahdollisen poikkeaman.
Palvelu otetaan aluksi käyttöön pääkaupunkiseudulla, mutta sitä on tarkoitus laajentaa tulevaisuudessa koskemaan myös muuta Suomea. Palvelun pilotointi alkaa 6.7.2020 ja palvelun käyttöä vakiinnutetaan ensimmäisten viikkojen aikana.
Uusien palveluiden avulla haluamme helpottaa asiakkaan arkea ja parantaa asiakaskokemustamme. Avisointipalvelu vapauttaa asiakkaan aikaa purkutilanteeseen valmistautumisesta sekä itse purkutilanteesta. Samalla helpotamme kuljettajan työtä tuomalla arkeen uusia apuvälineitä päivän kulkua sujuvoittamaan