Skip to content

Asiakaspalvelun blogi > Metro-tukun asiakaspalvelun vinkit tilaamiseen

Metro-tukun asiakaspalvelun vinkit tilaamiseen

Kohtasitko ongelmia tehdessäsi tilausta Metro-tukun verkkokaupassa, eMetrossa? Kokosimme yhteen Metro-tukun asiakaspalvelulta paljon kysytyt kysymykset vastauksineen liittyen tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme.

Ongelma: Toimitus meni väärälle päivälle/asiakasnumerolle
Vinkki: Tarkista AINA ennen tilauksen teon aloittamista onko haluttu toimituspäivä oikea ja jos  tunnukseesi on linkitetty useampi numero, tarkista että oikea asiakasnumero on valittuna -> Oletuksena on aina se numero, jolle on viimeksi tehty tilaus.

Ongelma: Tilauksesta unohtui jotain.
Vinkki: Voit tehdä itse lisätilauksia, niin kauan kuin verkkokauppa sen sallii eli sulkuaikojen puitteissa. Vaikka tekisit 10 erillistä tilausta samalle toimituspäivälle, ne nivoutuvat keräilyssä yhteen ja niistä muodostuu sinulle vain yksi toimitusmaksu.

Ongelma: Käytän paljon samoja tuotteita, miten saisin ne aina helposti korille?
Vinkki: Käytä tilauspohjaa. Sitä on helppo tarvittaessa muokata mieleisekseen. Muokkaus tapahtuu aina Muokkaa tilauspohjaa -näkymässä, jossa voi poistaa tuotteita tai muuttaa niiden määriä. Tuotteen lisäys tilauspohjaan tapahtuu esim. tuotekortin kautta, paperiarkin kuvasta. Tilauspohjat voi myös nimetä mieleisekseen (esim, Lihat, Kasvikset, Maidot, Kylmiö…jne)

Ongelma: En halua käyttää tilauspohjia, onko muuta vaihtoehtoa?
Vinkki: Kannattaa hyödyntää Oma tili:stä löytyvää Ostamani tuotteet -valikkoa. Sieltä löytyy kolmen kuukauden ajalta eniten ostamasi tuotteet. Tai vaihtoehtoisesti voit vain lisätä tuotteita Suosikki -listalle, josta ne myöskin löytyvät nopeasti ja saa lisättyä suoraan korille.

Ongelma: Mistä pääsen katsomaan koko valikoimaanne?
Vinkki: Joko kirjoittamalla hakukenttään * ja painamalla enter tai menemällä Tuotteet -sivulle, josta löytyy pikalinkki koko valikoimaan.

Ongelma: Mistä löydän kaikki tarjoukset?
Vinkki: Tuotteet-sivun alalaidasta löytyvät pikalinkit yksittäisiin kampanjajulkaisuihimme, kuten Keittiö&Sali, Uutta tukussa ja Metro Outlet. Näitä kannattaa hyödyntää. Myös hakemalla esiin koko tuotevalikoiman ja hakemalla kategoriahausta suodattimella Valikoima, saat näkyviin listan erilaisista valikoimalistauksista. Näissä on mukana myös em. listat ja muutama muukin, joista löytyy tarjouksia kuten esimerkiksi Viikon tuoreimmat kala- ja hevi-tarjoukset kullekin viikolle.

fasetti

Ongelma: En muista tuotteen tarkkaa nimeä, mutta muistan kuka sen on valmistanut.
Vinkki: Verkkokaupassa voi hakea tuotteita myös toimittajan/valmistajan nimellä. Kirjoita vain nimi hakukenttään ja paina Enter.

Ongelma: Haku ei tuo oikeita tuotteita näkyviin vaan listan vääriä.
Vinkki: Kokeile painaa hakusanan jälkeen kerran välilyöntiä (Spacebar). Tämän jälkeen haku yleensä tuo näkyviin oikeat tulokset.

Ongelma: On niin hidasta tehdä tilausta
Vinkki: Etsi tuotteita hakukentässä. Jos tuloksissa näkyy suoraan oikea tuote, voit painamalla Shiftiä siirtyä halutun tuotteen määräkenttään. Lisää oikea määrä ja Paina Enter (tai Lisää koriin -painiketta) niin tuote siirtyy suoraan koriin.

haku