Uudistuneet Metro-tukun pikatukut Oulussa ja Porissa vastaavat entistä paremmin alueen asiakastarpeisiin valikoimalla ja palveluilla. Mistä pikatukkupäälliköt ovat eniten innoissaan uudistuksissa?
Sekä Oulun pikatukkupäällikkö Jani Heino että Porin pikatukkupäällikkö Aki Järvelä ovat ylpeitä uudistuneista tukuistaan. Puhutteleva kokonaisuus on herättänyt pitkin matkaa asiakkaiden mielenkiinnon.
”Useampi todennut, että ’kyllä tulee hieno’ ja itsekin olen välillä mykistynyt, millaiseksi tukku on muuntunut”, Jani kertoo.
Aki on mielissään, että uudistunut ilme ja tuotevalikoima puhuvat suoraan sen puolesta, miksi kannattaa olla Metro-tukun asiakas.
”Nyt lunastamme lupausta, että olemme ravintolayrittäjän työpari.”
Aki tietää, että entuudestaan Metro-tukku on jo erottautunut kilpailijoista joustavuudella ja yksilöllisellä palvelulla. Uudistukset lisäävät kilpailukykyä alueella.
”Tässä on mietitty asiakkaiden lähtökohdista kaikkea. Tukussa asiointi on helppoa ja valikoimaan on lisätty kohdennettuja tuotteita, joita meidän asiakaskuntamme täällä haluaa ostaa.”
Porin viiniosasto on muun muassa kokenut suuren muutoksen, ja palvelee entistä monipuolisemmin ravintola-asiakkaita. Samoin Metron oman merkin ja maahantuonnin valikoima tarjoaa tuotteita, joita muualta ei saa.
”Tukussa on hyvin oman merkkimme uusia tuotteita ja kokonaisuudessaan tarjontaa on kattavasti eri asiakassegmenteille. Olemme nyt valikoiman puolesta varteenotettavampi kumppani erilaisille ravintolayrittäjille.”
Myös Oulussa ollaan tyytyväisiä, että onnistuneesta uudistuksesta näkee heti, mihin on pyritty.
”Meillä on kaikille Oulun ravintola-asiakkaille jotakin ja tuotteissa parempi saatavuus. Vähän erikoisempikin tuote löytyy nykyään usein valmiina hyllystä”, Jani myhäilee.
Moni asiakas on erityisen vaikuttunut Ouluun avautuneesta Demo Kitchenistä.
”Tavoitteena on saada Demo Kitchen aktiiviseen käyttöön eli tervetuloa rohkeasti kokeilemaan!”