Skip to content

Blogi > Hyvä palvelu on yrittäjälle rahanarvoinen etu

Hyvä palvelu on yrittäjälle rahanarvoinen etu

Zarillo-yritys on paisunut yhdestä Tampereen ydinkeskustassa toimivasta ravintolasta neljän ravintolan ketjuksi. Vastuussa laajenemisesta on Zarillo-yrittäjä Jörg Widmann. Hän osti alkuperäisen Zarillo-ravintolan vuonna 2014, ja siitä lähti kasvu. “En ollut aluksi varma, kuinka paljon lähden toimintaa laajentamaan, mutta halusin selkeyttää konseptia niin, että se olisi helposti monistettavissa”, hän kertoo.

Niin sekalaista sapuskaa tarjonnut yksi ravintola muuttui western-henkiseksi tex mex -ravintolaketjuksi, joka tunnetaan muun muassa hampurilaisistaan. Uusin Zarillo avattiin keväällä 2022 Sastamalaan.


Tuttu kumppani madaltaa sopivasti kynnystä 

Widmannin yritystoiminta on myös yrityksestä vastaavalle Metro-tukun avainasiakaspäällikölle Jani-Matti Niiniselle tuttua. Niininen ja Widmann ovat tunteneet toisensa jo parikymmentä vuotta, ja Niininen on tehnyt myös töitä Zarillon keittiössä. Aloitettuaan Metro-tukulla avainasiakaspäällikkönä hän on päässyt tekemään entisen työpaikkansa kanssa aivan uudenlaista yhteistyötä.

“Koen saavani parempaa palvelua Metro-tukulta, koska Jani-Matilta on helppo kysyä matalalla kynnyksellä mistä tahansa vaikkapa tilauksiin liittyvistä asioista. Myös työntekijöilläni on pieni kynnys laittaa tutulle tyypille viestiä”, Widmann kehuu.

 

Zarillo-ravintolayrittäjän-työpari-Jani-Matti-ja-Jörg-8000x550

 

Henkilökohtaista palvelua

Niinisen mukaan samalla rentoudella ja luotettavuudella hän yrittää palvella kaikkia asiakkaitaan, vaikka takana ei olisikaan pitkää kaveruutta. Hän kuvailee Metro-tukkua isoksi tukuksi, joka haluaa toimia pienen tukun tavoin. Se tarkoittaa muun muassa sitä, että asiakas saa hätätapauksissa jonkun suoraan kiinni, eikä joudu aina jonottelemaan asiakaspalveluun tai asioimaan botin kanssa.

“Välillä on tullut laiteltua viikonloppunakin viestiä”, Widmann kertoo.

Hän on tehnyt Metro-tukun kanssa yhteistyötä jo pitkään.Kun tukun uusi logistiikkakeskus K3 rakentui ja toimitukset alkoivat tulla sieltä, toimintamalli ei tuntunut yrittäjälle yhtä hyvältä ratkaisulta kuin aiempi tapa toimia.

“Tukku korjasi tilanteen ja aloimme taas saada toimitukset suoraan pikatukusta, jonka ihmiset tuntevat meidät ja me heidät. Olen ollut Tampereen pikatukun toimintaan älyttömän tyytyväinen. Välillä en pääse pois sieltä, kun jään kassalle tuttujen kanssa suustani kiinni”, Widmann nauraa.

 

Tukku huolehtii omistaan

Erityisen kiitollinen hän on siitä, että tukussa pidetään hänen yrityksestään huolta. “Välillä pikatukusta keräilijä saattaa soittaa ja kertoa, että olemme unohtaneet tilata salaattia, jota tilaamme joka kerta. Tällaiset meidän unohduksemme koituisivat kalliiksi ilman jotain, joka katsoo peräämme. Ja onpa pikatukusta kerran jopa toimitettu tuotteet meille, kun oma automme hajosi matkalla tukkuun. Kaikkiin ongelmiin on siis löytynyt ratkaisu. Hyvä palvelu on yrittäjälle rahanarvoinen etu.”

Niinisen mukaan Zarillo alkaa olla jo sen kokoluokan yritys, että toimitus K3-keskusvarastolta on yleisempi toimintatapa palvella. Zarilloiden toimipisteet ovat kuitenkin pieniä, joten pikatukkutoimitus on heille toimivampi tapa ja siksi siihen päädyttiin. Metro-tukku pyrkii etsimään asiakkailleen toimivimman ratkaisun – mistä sitten onkaan kysymys.