FI: Tupakkaverolain (1131/2023) mukaan nikotiinipussit ovat 1.7.2024 alkaen valmisteverollisia. Nikotiinipussien pakkauksissa pitää olla näkyvä hintatieto 1.7.2024 alkaen.
Lakimuutoksen johdosta Wihuri Metro-tukku toteuttaa nikotiinipussien takaisinvedon.
Takaisinvetoprosessimme mukaisesti olemme yhteydessä kaikkiin asiakkaisiimme, joille olemme toimittaneet lakimuutoksen piirissä olevia tuotteita. Asiakkaillemme on lähetetty tarkemmat kirjalliset ohjeet, joista selviää, kuinka tuotteet voi palauttaa Metro-tukkuun ja saada hyvityksen.
Huomaathan, että hyvitämme ainoastaan takaisinvedon piirissä olevat tuotteet. Voit tarkistaa ne saamastasi ohjeesta. Ohjeesta selviää myös viimeiset mahdolliset palautuspäivämäärät tuotteille.
Takaisinveto koskee kolmea Metro-tukun toimittajaa ja noin 35 GTIN-koodia. Takaisinveto koskee vain nikotiinipusseja.
Jos kaipaat lisätietoja tai et ole kesäkuun loppuun mennessä saanut ohjeita Metro-tukulta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi.
Pahoittelemme vaivaa ja kiitämme yhteistyöstä
Wihuri Metro-tukku
EN: According to the Tobacco Tax Act (1131/2023), nicotine pouches will be subject to excise duty starting from July 1, 2024. From this date onwards, the packaging of nicotine pouches must display visible price information.
Due to this legislative change, Wihuri Metro-tukku will be implementing a recall of nicotine pouches.
In accordance with our recall process, we will be contacting all customers to whom we have supplied products affected by the legislative change. Detailed written instructions have been sent to our customers, outlining how to return the products to Metro-tukku and receive compensation.
Please note that we will only provide compensation for products included in the recall. You can verify the affected products from the instructions you received. The instructions also include the final possible return dates for the products.
The recall affects three suppliers of Metro-tukku and approximately 35 GTIN codes. The recall applies only to nicotine pouches.
If you require further information or have not received instructions from Metro-tukku by the end of June, please contact our customer service at asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi.
We apologize for any inconvenience and thank you for your cooperation.
Wihuri Metro-tukku